DtbG wint: Facebook Global Digital Challenge 2016

Op 28 juni 2016 won Dare to be Grey de Facebook Global Digital Challenge 2016!

Deze wedstrijd werd oorspronkelijk opgezet door Facebook en het Amerikaanse State Department en daagt universiteiten over de hele wereld uit om een campagne tegen extremisme te ontwikkelen. Alle deelnemende teams kregen 3 maanden de tijd om hun campagne te ontwikkelen, waarna er in mei meerdere teams werden geselecteerd voor de finaleronde in Washington D.C.! Met het idee van Dare to be Grey, een campagne tegen polarisatie, mochten de studenten van de Universiteit Utrecht zichzelf in een zorgvuldig neergezette presentatie verdedigen tegenover een internationale jury. Uiteindelijk wist het team zo, na een spannende strijd, een van de felbegeerde hoofdprijzen in de wacht te slepen: $5000,- om de campagne verder uit te bouwen.

Met deze overwinning liet Dare be Grey meer dan 50 andere deelnemende universiteiten achter zich. En dat bleef niet onopgemerkt. De overwinning betekent niet alleen het eind van het grote eerste hoofdstuk van de campagne, maar ook het begin van een bloeiende organisatie!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *